wtorek, 24 lutego 2015

muffiny z ciastkami...

Powiem szczerze, że nie wiem co mnie podkusiło aby takie muffinki zrobić...
Na pewno jednym z argumentów mówiących za, był termin ważności dużego jogurtu naturalnego(za 3 dni"wychodził") :P
Poszukałam w sieci przepisu i znalazłąm taki z herbatnikami, zapożyczony z tej strony.
Nie byłabym sobą, gbybym nie dodała czegoś od siebie:D

Składniki za około 20sztuk:
  • 100 g kruchych ciasteczek;
  • 250 g mąki;
  • 1 opakowanie proszku do pieczenia;
  • 1 jajko;
  • 125 g cukru;
  • 1 opakowanie cukru waniliowego;
  • 80 ml oleju;
  • 300 g jogurtu naturalnego;
  • pół słoiczka ulubionego dżemu
U mnie robienie muffinów wygląda tak, że wszystkie składniki wrzucam do miski i mieszam do połączenia składników. Tutaj też tak było, z tym, iż nie pokruszone ciastka wrzuciłam na koniec i delikatnie wymieszałam łyżką.
Nasza modyfikacja polegała na tym, ze wykładając ciasto, wykładam pół porcji na papilotke, nakładam pół łyżeczki dżemu i przykrywam ciastem, ale robiąc to tak, aby muffinka zajmowała 3/4 całej papilotki.
Wstawiam do piekarnika na 180stopni, na około 20 minut.
Sprawdzam patyczkiem do szaszłyka, bo każdy piekarnik na swoj charakterek:) 
I już:) Najlepsze sa po ostygnięciu:)






2 komentarze: